Karty Debetowe do ROR - opcja zbliżeniowa do wyboru.

46
-
+
  • 46
O ile kartę kredytową lub prepaid klient może sobie wziąć z funkcją zbliżeniową, albo bez tej funkcji, lub wcale jej nie brać, w zależności od tego jak mu pasuje - to kartę debetową do rachunku klient praktycznie musi posiadać (choćby po to, by móc pobierać gotówkę z bankomatu, a nie biegać do oddziału).
Problem pojawia się wtedy, kiedy klient zmuszony do posiadania "debetówki", ma tylko do wyboru jeden rodzaj karty z funkcją paypass/paywave. Taka sytuacja ma miejsce na koncie <30, gdzie Bank wydaje tylko kartę debetową zbliżeniową Visa elektron paywave.
Uważam za błędne założenie Banku, że wszyscy posiadacze tego rachunku, z definicji życzą sobie funkcjonalności zbliżeniowej. Zapewne są klienci, dla których karta bezstykowa jest zbyt niebezpieczna dla ich środków na rachunku, i mają do tego prawo, bo to ich pieniądze, i to oni decydują co jest bezpieczne, a co nie. Zapewne tacy klienci będą w mniejszości, ale zapewniam, że będą, i nie można o nich zapominać.
Moja propozycja: wprowadzić do każdego rachunku, w zależności od preferencji klienta, możliwość wyboru karty tradycyjnej lub zbliżeniowej. W przyszłości, jeżeli technika pozwoli, mogłaby być to jedna karta, ale z możliwością wyłączania/włączania funkcji zbliżeniowej przez kanały dostępu.

Pozostaję z szacunkiem, Zbyszek

PS Gdyby jednak Bank zdecydował się do konta Prestiż24 też wprowadzić "debetówkę" z funkcją zbliżeniową, bez możliwości wyboru karty tradycyjnej, to musielibyśmy się rozstać niestety.
Zbigniew
zbyszko64 31.08.2010

Komentarze

Magda
magda30
31.08.2010

Ogólnie rzecz ujmując, zbliżenie to fajna sprawa jest, ale niektórzy mogą preferować dotyk bezpośredni. Należy dać wybór klientowi: albo karta zbliżeniowa, albo dotykowa, w zależności od preferencji i upodobań klienta :-)


jurak
jurak
31.08.2010

Również uważam, że przy wprowadzaniu kolejnych kart debetowych z technologią PayWave/PayPass bank powinien zostawić opcję wyboru. W zależności od upodobań danego klienta, wybiera on kartę z funkcją zbliżeniową lub bez.


aniela123
aniela123
06.01.2012

Zgadzam się z przedmówcami ;) Niedawno słuchałam audycji radiowej na temat "zbliżeniówek" i okazuje się, że dane z takiej karty można łatwo wykraść, z tym że są one niewystarczające do oszustw w Polsce, ale za to w sklepie internetowym w USA można coś kupić na konto tej karty, nie wpisując żadnych poświadczeń, podając zupełnie inne dane i adres do wysyłki niż posiadacza karty... W dodatku przecież kradnąc taką kartę, złodziej może bez problemu nią zapłacić... Co z tego, że do 50 zł (a to i tak niemiłe), skoro może tę operację powtórzyć kilkukrotnie? Zdarza się losowy przymus potwierdzenia (nie wiem, czy to w WBK), ale tak naprawdę, to jak często? Osobiście nie jestem tym przerażona, ale wiem, że inni mogą się tak czuć ;) Więc powinni mieć wybór.


marlidka
marlidka
06.03.2012

ponoć już niedługo do Konta <30 (a właściwie klienci już ochrzcili je nową nazwą <26) będzie można mieć jakieś inne karty (MasterCard PAYBACK ?) może ktoś zainteresuje się tematem i na przykład da mu status "częściowo wdrożony" ;-p


pietrass
pietrass
03.09.2012

uważam, że klient skoro ma narzucone, że musi brać kartę zbliżeniową powinien mieć możliwość ustalenia samodzielnie (w kanale internetowym) wyłączenia tej opcji lub conajmniej zmiany wysokości limitu transakcji do 0 zł włącznie.


astw
astw
14.11.2012

Pytanie do przedstawicieli Banku: czy i kiedy zamierzają Państwo zaproponować karty debetowe bez opcji zbliżeniowej (takie karty Visa ma w ofercie wiele banków).


GITNE
GITNE
25.02.2014

Jako stosunkowo nowy klient, jestem dotychczas bardzo zadowolony z usług i ofert Banku BZWBK24, zwłaszcza w porównaniu do mojego poprzedniego banku. Jednak, operowanie kartą z przymusową funkcją płatności zbliżeniowej jest dla mnie przeważnie ze względów bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych nie do przyjęcia. Dlatego karta, którą właśnie dostałem leży bez aktywacji i bezużytecznie w szufladzie, i pozostanie tam dopóki nie będzie oferty karty debetowej bez funkcji płatności zbliżeniowej. Pochodnie jestem wykluczony z korzystania bankomatów. Nasuwają się dwa poważne problemy. 1. W internecie istnieje odpowiednia ilość źródeł, które potwierdzają że można odczytać karty tego typu bez większego problemu nawet na kilka metrów. Co prawda, dane które karta wysyła same w siebie nie powinny wystarczać aby przeprowadzić transakcję, ale czy na pewno tak jest? No właśnie, a jakie dane właściwie znajdują się na karcie lub jakie dane odpromieniowuje karta po zaimpulsowaniu? Gdzie można się tego dowiedzieć lub kto mi tej informacji udzieli (pomijając fakt, że mamy prawo się tego dowiedzieć)? Przejrzystość i otwartość banku w komunikacji z klientem mogły by tu pomóc. 2. Posiadając taką kartę i rezygnując z funkcji płatności zbliżeniowej osobistym wyborem w życiu codzienny nie wystarcza lub nie rozwiązuje problemu. Możliwość odczytania danych karty na kilka metrów może nie tylko być wykorzystanie przez napastnika aby usiłować przeprowadzić nieautoryzowaną transakcję, ale żeby na przykład śledzić poruszanie posiadacza karty i przez to utworzyć profil poruszania i upodobań. Jest to publicznie dostępną wiedzą, że rząd Chin Ludowych dokładnie tak postępuje aby panować nad i śledzić swoich obywateli. Istnieją też lokale, których odwiedzanie jest zupełnie legalne, ale uchwycenie i opublikowanie tej informacji może dla niektórych osób stanowić zagrożeniem dla ich pracy lub zawodu, a może i życia. Prostym przykładem jest polityk lub wysoko postawiony urzędnik państwowy odwiedzający klub nocny etc. Klient powinien mieć wybór. Historia uczy, że wolny wybór na dłuższą metę zawsze wygrywa i wszyscy mają z tego korzyści; zarówno bank jak i klient. Dlatego BZWBK24 powinien w tej sprawie zmienić swoją politykę. @Administrator Karta bez przymusowej funkcji płatności zbliżeniowej, ale za to przymusową funkcją PAYBACK też nie rozwiązuje problemu, bo stwarza nowe inne problemy które są po za tematem tego wątka.


emancypantka
emancypantka
12.02.2018

Witam Przestała działać funkcja zbliż. -jak ją ponownie przywrócić Karta to Dopasowana Visa